Telefonische ondersteuning

Vraagbaak

Een mantelzorger kan zich ‘opgesloten’ voelen in zijn eigen huis: meestal alleen met de partner met dementie en in uiteenlopende situaties.

Dan is het welkom om met vragen gebruik te kunnen maken van de telefonische hulplijn. Daar zitten dementie-deskundige telefonistes ‘achter’ die de vragen opvangen, doorvragen en meedenken over een ombuiging in de situatie.

De telefonische ondersteuning heeft dus een vraagbaakfunctie.

Voor telefonische ondersteuning is het mogelijk bij ons een abonnement af te sluiten.

Vragen zijn bijvoorbeeld:

  • Mijn man wil niet meer naar buiten. helemaal niet als hij eenmaal voor de TV zit. Ik zet de TV dan uit maar dan krijgen we ruzie. Wat moet ik doen?
  • Mijn schoonzus heeft Alzheiner en is zo argwanend. Hoe kunnen we daar het beste mee omgaan?
  • Mijn man wil geen water drinken en de dokter heeft gezegd dat hij dagelijks meerdere glazen moet drinken. Hoe pak ik dat aan?
  • Als de kinderen komen is het net of mijn man veel beter uit zijn woorden kan komen dan als we samen zijn. Ze begrijpen hierdoor niet wat ik meemaak.

 

Wil je telefonische ondersteuning?

Neem direct contact met ons op

06 51513306
info@onbegrepengedragthuis.nl

Stel hier je vraag